Kalite Hedefleri
09 Ağustos 2024

1.      Hastane Hizmet Kalite Standart puanını  %90’nın üzerinde tutmak.

2.      Personel Memnuniyet oranını %75’in  üstünde tutmak

3.      Komiteleri kurmak ve düzenli olarak yılda 4 kez toplanmasını sağlamak

4.      Hastane çalışanlarına yönelik hizmet içi eğitim faaliyetleri düzenlemek ve hizmetiçi eğitimlerin verilme oranını yıl içerisinde %90 üzerinde tutmak

5.      Bina turlarını aktif hale getirmek ve yılda 4 kez toplanmasını sağlamak

6.      Risk tespit turlarının yılda en az 4 kez yapılmasını sağlamak.

7.      E-reçete oranlarını  %90 üzerinde tutmak.

8.      Yataklı servis Acil Çağrı Sisteminin aktive edilerek kullanımı konusunda personel eğitimini %100 sağlamak.

9.      Döf sonuçlandırma oranını %90’in üzerinde tutmak

10.  Hastane personelinin SKS konusunda bilgi sahibi olmasını sağlamak

11.  Hasta memnuniyet anketlerinde soru bazlı memnuniyet oranını %90’nın üzerinde tutmak

12.  Kesici delici alet yaralanma oranını %1,5’nin altında tutmak

13.  Hastane temizliğinin bölüm bazında hazırlanan plana göre temizliğinin yapılmasını sağlamak

14.  Klinik Sağlık Çalışanlarında Koruyucu Ekipman kullanımını %100 sağlamak.

15.  Su depoları haftalık klor ölçüm, 6 ayda bir kimyasal ve bakteriyolojik ölçümü ve yıllık depo temizliklerinin yapılması

16.  Sterilizasyon ünitesi kontrol testlerinin düzenli yapılması ve test uygunluğunun kontrolünün sağlanması ve protein kalıntı testi uygulamasının sürdürülebilirliğini sağlamak

17.  Hastanemizde verilen hizmetlerin en iyi seviyeye getirilmesini sağlamak

18.  Hastanemizde sunulan her türlü sağlık hizmetinin, hasta memnuniyetini sağlayacak şekilde verilmesini sağlamak.

19.  Hastanenin elektrik su doğalgaz tüketiminde tasarruf sağlamak.TGAP kapsamında takiplerin yürütülmesini sağlamak.

20.  Hastanenin görsel alanlarını modernize etmek

21.  Takip edilen  göstergelerin %100 ‘ün hedef değerde olmasını sağlamak 

22.  Sağlık çalışanlarına yönelik mesleki sertifikasyon sayısını arttırmak,

23.  Atıkların uygun şekilde ayrıştırmasını sağlamak

24.  Atıkların uygun şekilde toplanarak taşınmasının sağlanmak

25.  Yeni hizmet bina YORA yönetiminin uygulamaya geçirilmesini sağlamak

26.  Çalışanlara yönelik şiddet olay sayısını %1’in altında tutmak

27.  Özel gün ve haftalarda toplu organizasyonlar planlanarak yapılmasını sağlamak

28.  Doğum günü, cenaze, doğum, düğünü  vb. olan personele idari ekip tarafından katılım sağlamak

29.  Tüm personel ile gezi, piknik vb. etkinlik planlanarak yapılmasını sağlamak

30.  Dilek-öneri-şikayet kutusundan çıkan personele yönelik teşekkürlere her ay düzenli olarak teşekkür  belgesinin verilmesini sağlamak

31.  Mesleki eğitimine göre çalışmayan personel sayını  %8 altında tutmak

32.  CPR eğitimlerine Acil Servis Sağlık Çalışanlarının %100’ünün  katılımını sağlamak.

33.  Bölümlerde kişisel koruyucu ekipman kullanım oranını %100 oranında artırmak için tüm personele eğitim vermek

34.  Eğitim modülünün aktivasyonun sağlanarak, eğitimlerin otomasyona yüklenmesi, izlenme takip ve kontrollerin yapılabilmesini sağlamak

35.  Kaybolan numune oranını %0,3 ‘ün altında tutmak

36.  Klinik laboratuvar testlerinde reddedilen numune oranını %2 ‘in altında tutmak

37.  Hasta düşmelerinde bakım kaynaklı hataları % 0,1’in altında tutmak

38.  El hijyeni uyum oranının %90 ın üzerinde olmasını sağlamak

39.  El hijyeni politikasının tüm personelin bilgi sahibi olmasını sağlamak

40.  Diş polikliniği DAC cihazı biyolojik indikatör, kimyasal indikator kullanımını ve kontrolünü sağlamak

41.  Konsültasyon hekimin acil servise ulaşma süresinin 30 dk altında kalmasını sağlamak ve konsültasyon hekimlerin acile ulaşma sürelerini aylık olarak kontrol etmeyi sağlamak

42.  Acil serviste ortalama müşahede süresinin 80 dk ve altında olmasını sağlamak

43.  Acil servisten hasta sevk oranının %2 nin  altında olmasını sağlamak

44.  Revize edilecek dökümanların %100’nü güncellenmesini sağlamak

45.  Acil durum ve afet planında ki eksikliklerin tamamlanarak planın onaylanmasını sağlamak

46.  Çalışan personelin %100 ‘üne bilgi güvenliği sözleşmesi imzalatmak

47.  Yeni başlayan personellerin genel ve bölüm oryantasyonunun %100 oranında yapılmasını sağlamak

48.  Çalışanlara yönelik yapılması gereken sağlık taramalarının %100 oranında yapılmasını sağlamak

49.  Laboratuvar test rehberinden tüm personelin bilgi sahibi olmasını sağlamak

50.  Eksiksiz hasta dosya oranını %100 oranında tutmak

51.  İnternet ortamı ve dilek-öneri-şikayet kutularından çıkan taleplerin cevaplanarak %100 karşılanmasını sağlamak

52.  Tüm cihazların veri doğruluk oranının %100 olması ve zimmetlenmiş olmasını sağlamak

53.  Tüm cihazların aktif pasif ,garanti ve kalibrasyonların durumlarının takip edilmiş olmasını sağlamak

54.  Tüm dokümanların kaydının yapılmasını sağlamak.

55.  Tüm bildirimlerin sistem üzerinden yapılmasının teşvik edilmesi ve gösterge veri takibinin sistemsel yapılabilmesi

56.  Her ay birim sorumluları toplantısının yapılması ve sürdürülebilirliğinin sağlanması.

57.  Panolara asılan dokümanların güncel ve kurallara uygun asılmasını sağlamak.

58.  Dijital hastane alt yapısının oluşturulması, kağıt ve arşiv tasarrufunun sağlanması çalışmalarının başlatılması.

59.  “Erişilebilirlik Standartları Sağlık Tesisleri Denetleme Formu” da tespit edilen eksikliklere yönelik çalışmaların başlatılması.

60.  Klinik kalite çalışmalarının başlatılması, klinik protokollere tüm hekimlerin ulaşılabilirliğinin sağlanması.

61.  Diş polikliniği görsel alanlarının modernleştirilmesi.

62.  Diş ünitlerine işlem kolaylığı sağlaması amacıyla ekran alımlarının yapılması.

63.  Sterilizasyon ünitesi kirli ve temiz alanları ayrımının yapılması.

64.  Yataklı servis hasta dosyaları dokümanlarında dijital ortama geçiş sürecinin başlatılması.

65.  Temizlik denetimlerinden 90 ve üzeri puan almak.

66.  Iletişim eğitimin yüzyüze verilmesini sağlamak.

67.  Periferik yayma testi için çalışmalar başlatılarak hizmete sunmak.

68.  Reddedilen numune oranını azaltmak.

69.  Laboratuvar tüm cihaz kalibrasyonların düzenli olarak yapılmasını sağlamak.

70.  Hastane afet planı kapsamında yapılacak saha tatbikatına %7 oranında katılım sağlanması.

71.  Yüzyüze yapılacak eğitimlerde %60 katılım sağlamak.

72.  Eczanede zararlılarla mücadelede yapılmasını sağlamak.

73.  Hareket görmeyen ilaç ve malzemelerin takibinin yapılmasını sağlamak.

74.  Hstane çatısının onarılmasını sağlamak.

75.  Elektrik tasarrufunu sağlamak.

76.  Ups bakımlarının düzenli yapılmasını sağlamak.

77.  Hastane tüm kablo düzenini sağlanmak.

78.  Evde sağlık hizmetleri risk değerlendirme oranının yükseltmek.

79.  Eksiksşz hasta dosya oranını %100 ‘de tutmak.

80.  KBRN eğitiminin yüzyüze verilmesini sağlamak.

81.  Acil müdahale çantası (mavi kod) ve doğum çantası ekipmanlarının yeniden oluşturulmasını sağlamak.

82.  Resusitasyon odasının genişletilmesini sağlamak.(Doğum alanı oluşturulması)

83.  Acil servis müşahade alanının modernize edilerek dolaplarının yeniden yapılmasını sağlamak.

84.  Sterilizasyon ünitesi fiziki düzenlemesinin yapılmasını sağlamak.

85.  Steril malzemeler için barkodlama çalışmalarının başlatılmasını sağlamak.

86.  Poliklinik alanı işleyişinin eksiksiz devam etmesi ve fiziki düzenlemelerin yapılmasını sağlamak.

87.  Sağlık gözetiminin tamamen dijtale geçirilerek takiplerinin yapılmasını sağlamak.

88.  El dezenfektanı kullnım oranının 35 ml ve üzerine çıkarılmasını sağlamak.