Kalite Hedefleri
03 Temmuz 2023

1. Hastane Hizmet Kalite Standart puanını %90’nın üzerinde tutmak.
2. Personel Memnuniyet oranını %75’in üzerine yükseltmek
3. Komiteleri kurmak ve düzenli olarak yılda 4 kez toplanmasını sağlamak
4. Hastane çalışanlarına yönelik hizmet içi eğitim faaliyetleri düzenlemek ve hizmetiçi eğitimlerin verilme oranını yıl içerisinde %90 üzerinde tutmak
5. Bina turlarını aktif hale getirmek ve yılda 4 kez toplanmasını sağlamak
6. Risk tespit turlarının yılda en az 4 kez yapılmasını sağlamak.
7. E-reçete oranlarını %90 üzerinde tutmak.
8. Yataklı servis Acil Çağrı Sisteminin aktive edilerek kullanımı konusunda personel eğitimini %100 sağlamak.
9. Döf sonuçlandırma oranını %90’in üzerinde tutmak
10. Hastane personelinin SKS konusunda bilgi sahibi olmasını sağlamak
11. Hasta memnuniyet anketlerinde soru bazlı memnuniyet oranını %90’nın üzerinde tutmak
12. Kesici delici alet yaralanma oranını %1,5’nin altında tutmak
13. Hastane temizliğinin bölüm bazında hazırlanan plana göre temizliğinin yapılmasını sağlamak
14. Klinik Sağlık Çalışanlarında Koruyucu Ekipman kullanımını %100 sağlamak.
15. Su depoları haftalık klor ölçüm, 6 ayda bir kimyasal ve bakteriyolojik ölçümü ve yıllık depo temizliklerinin yapılması
16. Sterilizasyon ünitesi kontrol testlerinin düzenli yapılması ve test uygunluğunun kontrolünün sağlanması ve protein kalıntı testi uygulamasının sürdürülebilirliğini sağlamak.
17. Hastanemizde verilen hizmetlerin en iyi seviyeye getirilmesini sağlamak
18. Hastanemizde sunulan her türlü sağlık hizmetinin, hasta memnuniyetini sağlayacak şekilde verilmesini sağlamak.
19. Hastanenin elektrik su doğalgaz tüketiminde tasarruf sağlamak.TGAP kapsamında takiplerin yürütülmesini sağlamak.
20. Hastanenin görsel alanlarını modernize etmek
21. Takip edilen göstergelerin %100 ‘ün hedef değerde olmasını sağlamak
22. Sağlık çalışanlarına yönelik mesleki sertifikasyon sayısını arttırmak,
23. Atıkların uygun şekilde ayrıştırmasını sağlamak 24. Atıkların uygun şekilde toplanarak taşınmasının sağlanmak
25. Yeni hizmet bina YORA yönetiminin uygulamaya geçirilmesini sağlamak
26. Çalışanlara yönelik şiddet olay sayısını %1’in altında tutmak 2
7. Özel gün ve haftalarda toplu organizasyonlar planlanarak yapılmasını sağlamak
28. Doğum günü, cenaze, doğum, düğünü vb. olan personele idari ekip tarafından katılım sağlamak
29. Tüm personel ile gezi, piknik vb. etkinlik planlanarak yapılmasını sağlamak
30. Dilek-öneri-şikayet kutusundan çıkan personele yönelik teşekkürlere her ay düzenli olarak teşekkür belgesinin verilmesini sağlamak
31. Mesleki eğitimine göre çalışmayan personel sayını %8 altında tutmak
32. CPR eğitimlerine Acil Servis Sağlık Çalışanlarının %100’ünün katılımını sağlamak.
33. Bölümlerde kişisel koruyucu ekipman kullanım oranını %100 oranında artırmak için tüm personele eğitim vermek
34. Eğitim modülünün aktivasyonun sağlanarak, eğitimlerin otomasyona yüklenmesi, izlenme takip ve kontrollerin yapılabilmesini sağlamak
35. Kaybolan numune oranını %0,3 ‘ün altında tutmak
36. Klinik laboratuvar testlerinde reddedilen numune oranını %2 ‘in altında tutmak
37. Hasta düşmelerinde bakım kaynaklı hataları % 0,1’in altında tutmak
38. El hijyeni uyum oranının %90 ın üzerinde olmasını sağlamak
39. El hijyeni politikasının tüm personelin bilgi sahibi olmasını sağlamak
40. Diş polikliniği DAC cihazı biyolojik indikatör, kimyasal indikator kullanımını ve kontrolünü sağlamak
41. Konsültasyon hekimin acil servise ulaşma süresinin 30 dk altında kalmasını sağlamak ve konsültasyon hekimlerin acile ulaşma sürelerini aylık olarak kontrol etmeyi sağlamak
42. Acil serviste ortalama müşahede süresinin 80 dk ve altında olmasını sağlamak
43. Acil servisten hasta sevk oranının %2 nin altında olmasını sağlamak
44. Revize edilecek dökümanların %100’nü güncellenmesini sağlamak
45. Acil durum ve afet planında ki eksikliklerin tamamlanarak planın onaylanmasını sağlamak
46. Çalışan personelin %100 ‘üne bilgi güvenliği sözleşmesi imzalatmak
47. Yeni başlayan personellerin genel ve bölüm oryantasyonunun %100 oranında yapılmasını sağlamak
48. Çalışanlara yönelik yapılması gereken sağlık taramalarının %100 oranında yapılmasını sağlamak
49. Laboratuvar test rehberinden tüm personelin bilgi sahibi olmasını sağlamak
50. Eksiksiz hasta dosya oranını %100 oranında tutmak
51. İnternet ortamı ve dilek-öneri-şikayet kutularından çıkan taleplerin cevaplanarak %100 karşılanmasını sağlamak 5
2. Tüm cihazların veri doğruluk oranının %100 olması ve zimmetlenmiş olmasını sağlamak
53. Tüm cihazların aktif pasif ,garanti ve kalibrasyonların durumlarının takip edilmiş olmasını sağlamak
54. Tüm dokümanların kaydının yapılmasını sağlamak.
55. Tüm bildirimlerin sistem üzerinden yapılmasının teşvik edilmesi ve gösterge veri takibinin sistemsel yapılabilmesi
56. Her ay birim sorumluları toplantısının yapılması ve sürdürülebilirliğinin sağlanması.
57. Panolara asılan dokümanların güncel ve kurallara uygun asılmasını sağlamak.
58. Dijital hastane alt yapısının oluşturulması, kağıt ve arşiv tasarrufunun sağlanması çalışmalarının başlatılması.
59. “Erişilebilirlik Standartları Sağlık Tesisleri Denetleme Formu” da tespit edilen eksikliklere yönelik çalışmaların başlatılması.
60. Klinik kalite çalışmalarının başlatılması, klinik protokollere tüm hekimlerin ulaşılabilirliğinin sağlanması.
61. Diş polikliniği görsel alanlarının modernleştirilmesi.
62. Diş ünitlerine işlem kolaylığı sağlaması amacıyla ekran alımlarının yapılması.
63. Sterilizasyon ünitesi kirli ve temiz alanları ayrımının yapılması.
64. Yataklı servis hasta dosyaları dokümanlarında dijital ortama geçiş sürecinin başlatılması.
65. Temizlik denetimlerinden 90 ve üzeri puan almak.